《闔家觀賞》導演  郭承衢  的話:

在法國一晃眼就住了十年。雖然一直朝著電影工作前進,卻總是希望有朝一日可以回台灣拍片,哪怕只有那麼一次機會,也是值得。當我接到新聞局的通知,說我得到了百萬短片輔導金時,突然之間,恍若美夢成真。



對於這部片,我給自己的挑戰是要在短短的三十分鐘內,說一個完整而且劇力萬鈞的故事。我一直認為,短片的品質是可以和一般劇情長片並駕齊驅的,縱使就短片的製作環境來說,是有很多的困難的。尤其是需要找到一個專業的工作小組,願意為片子全力付出,這真的就要靠運氣了。現在回想,我真的只能說我的運氣好。在片子裏我使用了大量的攝影機運動,因為這對我而言是非常重要的。它不僅代表了觀眾的視窗,更是創造電影時間和電影空間的不二法門。



和這些演員及技術人員的工作過程,真的是一個非常愉快的的工作經驗。我真的深感榮幸。

It’s been over ten years since I live in France. Even if I begin to work in the film industry, I always hope that someday I can go back to Taiwan to make a movie, even if it’s just for once, that will be great. When I get the GIO’s mail and said that my short film project gets a million Taiwan dollars, that was just like a dream comes true.



 


 


All I’m trying to do in this film is to make a complete and dramatic story in a short film. It’s a challenge to just tell a whole story in less than 30 minutes. For me, a short can have the same quality as a feature film. It relys on lots of things, for sure, a good team for example, and I did have one ! I use also lots of camera movements. It’s very important because it’s not only the point of view of the spectators, it’s also the way to reconstruct the notion of time and spaces. That is really essential for me.


 


And it was really a pleasure to work with all these actors and technicians. I’m really honored.


 


 


 



 


 



arrow
arrow
    全站熱搜

    movies 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()